Translate

poniedziałek, 18 lutego 2013

Rzucamy palenie: E- papieros


Poświęcam ten post w 100% osobą które palą. Będę Was namawiać do tego aby rzucić papierosy!!

Sama przez to przechodziłam, paliłam około 4 lat. Rzucanie palenia z dnia na dzień (czyli mówiłam sobie "od dziś nie pale") nie wychodziło. Byłam rozdrażniona, zdekoncentrowana, miałam straszny apetyt a w efekcie i tak pod wieczór sięgałam po niego. Ograniczanie (stopniowe) było już lepszym wyjściem, bo jakoś potrafiłam sobie powiedzieć "nie, nie pójdziesz teraz zapalić! Pójdziesz dopiero za dwie godziny" tylko gdy przychodził weekend spotykaliśmy się ze znajomymi i większość osób w moim towarzystwie paliła nie potrafiłam się ograniczać. Wtedy powiedziałam sobie że po prostu przyjdzie taki czas kiedy będę gotowa to rzucić, może mi się nie udawało z tego powodu że po prostu lubiłam palić. Wiem, może to dziwnie brzmi, ale podczas pracy zawsze był to pretekst to przerwy gdy po paru godzinach siedzenia przed komputerem oczy nie dawały rady, albo w domu z nudów (zawsze to 4 min na balkonie, niż siedzenia i patrzenia w ścianę)  albo w krępującej sytuacji gdy np. zostawałam sama w klubie bo reszta poszła do baru lub na parkiet a mi się wydawało że wyglądam idiotycznie siedząc i nic nie robiąc lub po prostu gdy na coś czekałam.

JEST NA TO SPOSÓB.  Kupiłam e-papierosa (140 zł) i teraz tygodniowo na liquid wydaję 18 zł. Niestety nie przeprowadzono jeszcze nad nimi badań jednak nie posiadają substancji smolistych które zalegają później w płucach, przestałam być zmęczona gdy wychodzę na 3cie piętro, nie śmierdzę!! poprawiła mi się cera i w końcu mogę być spokojna że moje zęby (i oddech) nie będą przypominać popielniczki oraz kolejna zaleta- finanse. Sam e-papieros kosztuje od 80-nawet 600 zł. Wszystko zależy od tego jak długo paliliście, ile paliliście i od walorów estetycznych waszego nowego sprzętu. Mój kosztował 140 zł jestem z niego zadowolona, jednak muszę kupić zapasową baterię (80zł) ponieważ po pełnym naładowaniu trzyma około 1 dnia, a w momencie gdy dostaję wieczorem propozycję na jakieś wyjście a bateria już świeci na czerwono wiem że po prostu niedługo się rozładuje. Dlatego warto mieć taką zapasową. Może się wydawać że 140 zł to jest dużo, ale tu wkracza kolejna lekcja mojego oszczędnego podejścia do życia. 

Przeliczcie sami ile wydajecie na papierosy tygodniowo. W moim przypadku 2 paczki papierosów starczały na 3 dni, czyli jest to 20 paczek miesięcznie co daje ponad 250 zł . Elektryka uzupełnia się specjalnym Liquidem który ma wiele kompozycji smakowych ale warto zacząć od tego o smaku Marlboro. Jeden liqiud który kosztuje 18 zł wystarcza na tydzień. Teraz czas na podsumowanie kosztów: 140 zł e-papieros + 18zł liquid x 4 tyg co daje: 212 zł.  Różnica wydaje się nie duża -trochę ponad 40 zł ale teraz już nie wydam tych 140 zł na sam sprzęt tylko miesięczny koszt mojego palenia będzie wynosił 72 zł (przy analogach byłoby to 250 zł).  

Jeżeli wykonają badania nad e-papierosami (spotkałam się z różnymi opiniami) i okaże się że nie są zdrowe, to teraz wiem że będzie mi dużo łatwiej rzucić e-palenie od zwykłego!


Mam dla Was świetną promocję, serwis Okazik.pl przygotował zestaw 2 e-papierosów z wkładami (5 sztuk, czyli 5 tygodni spokojnego palenia) , bateriami i ładowarkami w świetniej cenie! Kupując go w sklepie stacjonarnym zapłacimy około 240 zł, a zamawiając przez tę stronę płacicie 85 zł !!



Link-> http://okazik.pl/deal/85-z%C5%82-zamiast-240-z%C5%82-za-zestaw-ego-t-z-2-e-papierosami,-z-wk%C5%82adami,-bateriami-i-%C5%82adowarkami.-chc


~~~~~~~~~~~

Like it.
Love it.
Hate it.
Whatever!
Just enjoy it

Xo. M


4 komentarze:

  1. Jeżeli chodzi o palenie papierosów to nie palę, ale sama juz od dłuższego czasu próbuję nakłonić moją mamę do rzucenia palenia. Twój post jest bardzo optymistyczny w sensie próby zrezygnowania papierosów. Moze uda mi się uzyć jakiegos nowego argumentu na to, że papierosy są bee :P
    Zajrzyj do mnie na nowy post: http://madlain.blogspot.com/2013/02/baskinka-i-bordo-hity-sezonu.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już obserwuje, teraz Twoja kolej ; )) http://kimaggie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post, jestem jak za:) Pozdrawiam i zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jednak myślę, że stosowanie e papierosów to nie jest sposób na skuteczne odstawienie zwykłego palenia. Jeśli cały czas dostarczamy do organizmu nikotynę, to nasz organizm wciąż jest zatruwany. Warto w tym przypadku spróbować techniki https://allencarr.pl czyli krótko mówiąc skutecznej metody do walki z nałogiem tytoniowym. Pamiętajmy, że każdy sposób na rzucanie palenia jest dobry, jeśli tylko chcemy walczyć z uzależnieniem.

    OdpowiedzUsuń