Translate

wtorek, 12 lutego 2013

Kosmetyki do twarzy - każda piękna chwila ma swoją datę ważności

Od czasu gdy straciłam pracę nauczyłam się jednej bardzo ważnej rzeczy: sztuki oszczędzania. Nie mówię tu o liczeniu każdej złotówki a o zdrowym podejściu do wydawania pieniędzy. Nigdy nie byłam oszczędna i nie potrafiłam wyżyć za 1500 zł od początku do końca miesiąca, mimo że nie musiałam opłacać czynszu czy płacić za jedzenie.
Wtedy moim jedynym wydatkiem był: dojazd do pracy (około 150 zł msc), opłata rachunku telefonicznego (około 70 zł msc), przekąski w pracy typu jogurt, serek, zachcianki etc (około 100 zł msc) co daje 320 zł. A gdzie pozostałe 1280 zł? Rozpływało się! A to impreza, wyjście do kina, nowy lakier do paznokci, jakiś ciuch, papierosy (!! o matko no to był dramat) czy kosmetyki. Podsumowując: bezsensownie przepuszczone prawie 1300 zł. Teraz więc czas na pytanie, jak udało mi się przetrwać jak do tej pory 3,5 msc za 1200 zł...

    Na szczęście zawsze zachowywałam zdrowy rozsądek jeżeli chodzi o kosmetyki i moja kosmetyczka jest uzupełniona w dobre i wydajne rzeczy. Według mnie, kupowanie przykładowo pudru za 120 zł jest wydajniejsze niż kupowanie tego za 30zł. Dlaczego? Mój puder z MAC'a ma już rok i jeszcze się nie skończył, a sądząc po pozostałości wróżę mu jeszcze około 3 miesięcy. Płacąc za niego 120 zł „trochę” mnie to bolało jednak nigdy tego nie pożałuję. Każdy inny puder który miałam kończył się max. po 1,5 msc, dodatkowo inny odcień był na jesień/wiosnę, inny na zimę i inny na lato, a ten dostosowuje się do kolorytu skóry więc mogę go używać cały rok ( i tak też robię).


Jeżeli chodzi o podkład z czystym sercem polecam REVLON 24h. Możecie wybrać jedną z dwóch opcji: do skóry suchej lub do skóry mieszanej  Koszt tego podkładu to około 36- 45zł (zależy od drogerii). Świetnie kryje i jest meeega wydajny (podobnie jak z pudrem).


    Zainwestujcie RAZ w dobry tusz do rzęs. Podstawą tuszu jest tak naprawdę szczoteczka. To ona rozdziela rzęsy, odpowiednio nakłada na nie produkt, wydłuża podkręca czy pogrubia. W niej cała magia. Gdy ten Wam się skończy, można śmiało kupić tańszy zamiennik, przekładając samą szczoteczkę podczas aplikacji. Ja różnicy nie widzę żadnej.


    Jeżeli chodzi o cienie do powiek podstawą u mnie są 3 kolory: beż, brąz i czarny. Beż na co dzień, do tego cienkim pędzelkiem maluję kreskę przy pomocy czarnego cienia, na wyjścia cieniuję z brązem. Propozycją ode mnie jest zakup w Inglocie paletki z 3 kolorów. Wszystko w całości więc i mniej do pomieszczenia w kosmetyczce.


    Baza pod podkład nie jest według mnie niezbędna. Pozwoliłam sobie (za czasów „gdy było mnie na to stać”) takową z DAX'a i znowu same zalety: wydajna, prosta w nakładaniu SKUTECZNA. Cena koło 36-45 zł jednak jeżeli jest lato a nasza cera zaczyna się „świecić” lub zima i jest przesuszona spełnia swoje zadanie w 100%.



Podsumowując kosmetyki do twarzy (miesięcznie):
puder 120 zł /12 miesięcy = 10 zł miesięcznie,
podkład: 80zł (40 zł na lato, 40zł na zimę)/ 12 miesięcy = 7 zł miesięcznie,
tusz do rzęs 40 zł / 12 miesięcy= 3,30 zł
+ tańszy około 15 zł / 3 miesięce = 5 zł,
cienie do powiek: 40 zł / 12 msc = 3,30 zł
+ pędzelek 20 zł / 12 msc = 1,60 zł,
baza pod podkład: 40 zł / 6 msc= 7 zł
Razem: około 37 zł miesięcznie.

Tym optymistycznym akcentem kończę dzisiejszy post. Jak widzicie DA SIĘ MIEĆ dobre (może nie najlepsze, ale naprawdę dobre) kosmetyki i nie bankrutować.

~~~~~~~~~~~~

Like it.
Love it.
Hate it.
Whatever!
Just enjoy it.

Xo M.

2 komentarze:

  1. też uzywam pudru Maca i faktycznie jest bardzo wydajny w ogole lubie kosmetyki tej firmy jednak ich ceny sa bardzo wysokie. co do tuszu to spróbuje tego triku ciekawe czy faktycznie efekt bedzie ten sam. jakiego cienia tego bezu z Inglota uzywasz? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń