Translate

środa, 13 lutego 2013

Gdzie kupić tanie i dobre perfumy? Jak (oszczędnie) używać perfum?

„Perfumy to niewidoczny, ale niezapomniany i niedościgniony dodatek. Są zapowiedzią przybycia kobiety, pobrzmiewają jeszcze, gdy ona już odeszła”. Coco Chanel


Dziesiejszy post będzie nawiązaniem do pierwszej notatki. Pamiętasz jak wspominałam o pudrze z MAC'a ? Nie jest tani- owszem ale jego wydajność sprawia że opłaca się dużo bardziej niż tradycyjne kosmetyki. 

Jestem szczęśliwą posiadaczką COCO CHANEL MADEMOISELLE (woda pefrumowana). Kupiłam je na Allegro za 100 zł a ich pojemność to równe 100ml. Tanio, prawda? Moim sposobem jest kupowanie testerów, dlatego że mają mocniejszy zapach niż zapakowane, ponieważ każdemu sprzedawcy zależy aby zachęcić potencjalnego klienta długością utrzymującego się zapachu oraz jego intensywnością. 


Zanim kupisz taki produkt na Allegro dokładnie sprawdź sprzedawcę. 

Nie kupuj od osób które posiadają negatywne komentarze lub kupujący narzekają na jakość perfum!! Upewnij się, że kosmetyk nie traci swojej daty ważności i jest oryginalnym testerem!!

Tym postem nie chcę Cię zachęcać do kupowania drogich perfum, tylko do stosowania tańszych zamienników- tak jak ja to robię, lub zapoznać Cię z "trikami" które przedłużą trwałość Twojego zapachu, dzięki czemu wydłużysz żywotność zawartości buteleczki. 

Jestem zwolenniczką delikatnego zapachu, który nie będzie odstraszał (nie wylewaj na siebie za jednym razem pół butelki perfum! To jeszcze gorzej, niż gdybyś ich w ogóle nie miała!) dlatego wystarczy użyć ich po razie w każdej strony- w moim przypadku są to okolice szyi lub za skroni. Zapach jest delikatny i długo się utrzymuje. Wiele kobiet uważa, że perfumy powinno się wybierać w sposób: jak go nie czuję na sobie to znaczy że jest dla mnie stworzony. Mają rację, ponieważ jest to sygnał że idealnie współgrają z aromatem skóry lecz weź pod uwagę, że jeżeli Ty go nie czujesz masz wrażenie że nikt go nie czuje przez co zwykle z nim przesadzamy. 

 Jednym z najlepszych nośników zapachu są włosy. Warto je skropić zaraz po wysuszeniu i umyciu bo łapią nie tylko perfumy ale także nieprzyjemne zapachy z otoczenia. Jednak pamiętaj- perfumy są na bazie alkoholu który je wysusza i matowi więc nie stosuj tego zbyt często. 
Jeżeli chcesz skropić ubrania wejdź w mgiełkę zaraz po rozproszeniu perfum, będziesz wtedy pachniała delikatnie i tajemniczo. Jednak ubrania nie są dobrym nośnikiem zapachu ponieważ dużo szybciej wietrzeją niż skóra. 
W czasach gdy kobiety były całowane przez mężczyzn w dłoń stosowały trik używając ich na nadgarstku. Ten zwyczaj minął i według mnie nie ma to największego sensu, ponieważ nadgarstki najszybciej wietrzeją  wiadomo szyja jest przysłonięta włosami, a dłonie są narażone na czynniki zewnętrzne: wiatr, deszcz czy chociażby tak oczywiste rzeczy jak mycie rąk.  Dlatego wybrać neutralne miejsca nie zbyt suche ale takie, które wydzielają ciepło i w których pulsuje krew.

Wskazówka: użyj perfum tuż po kąpieli, na suche i czyste ciało, parę minut przed  założeniem ubrania- daj w ten sposób czas skórze aby "złapała" zapach. Jeżeli chcesz zmienić perfumy (po całym dniu w delikatnym zapachu, a na wieczór chcesz coś mocniejszego) jedynym rozsądnym wyjściem jest oczyszczeniem skóry jest kąpiel- nie popełniaj błędu większości kobiet czyli mieszania zapachów. Dodatkowo przy wyborze zapachu miej cierpliwość!! Warto udać się do drogerii, na paseczki testowe "popsikać" wybranymi modelami (oraz je na nich zapisać żeby później nie było problemu), zachować tak aby zapachy się nie zmieszały oraz sprawdzić czy po kilku godzinach nadal będą się nam podobać i sprawdzić różnicę cen w sklepach stacjonarnych z cenami w internecie. Nie przepłacaj :) !!





Czym różni się woda toaletowa od perfum lub wody perfumowanej?


Przed zakupem upewnij się czy jest to perfum, woda perfumowana czy woda toaletowa. 
Różnica między nimi jest istotna ponieważ to ona odpowiada za intensywność i czas utrzymywania się produktu na skórze. Wiadomo że za zapach odpowiadają olejki zapachowe. Ich skład różni się w zależności od właśnie rodzaju perfum. To tak jak z nektarem sokiem i napojem. U nas nektar to perfum, sok to woda perfumowana a napój to woda toaletowa. 

W perfumie skład olejków to 20 - 43 % olejków zapachowych dzięki czemu zapach utrzymuje się cały dzień. Każda inna mieszanka esencji zapachowej i alkoholu nazywana jest wodą. W wodzie perfumowanej skład procentowy to 10-20 % więc 30% zapachu utrzymuje się przez cały dzień a woda toaletowa ma zaledwie 5-10% a co za tym idzie połowa zapachu ulatnia się już po 15-30 min od użycia. Istnieje jeszcze woda kolońska której skład to 1-3% olejków zapachowych. 

Pamiętaj: czas utrzymywania na skórze jest informacją ogólną!! Jak wiadomo jest to przede wszystkim sprawa INDYWIDUALNA zależy to głównie od typu skóry, hormonów, diety czy przyjmowanych leków. Tak jak w przypadku tego samego modelu który pachnie inaczej na innych kobietach, czy nawet na tej samej innego dnia lub o innej porze dnia! Przyczyny są takie same!

~~~~~~~~~~~~

Like it.
Love it.
Hate it.
Whatever!
Just enjoy it.

Xo M.





9 komentarzy:

  1. ciekawy post;]
    zapraszam http://marzenniemozenamodebracnikt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. JAKA TAM FIGURA? :) u mnie? nawet o nią nie dbam :) hehe dzięki rodzice! <3
    uwielbiam Twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  3. próbowałam, jednak jak chcę mieć litery z bordowej skóry to muszę mieć litery z bordowej skóry i już :) taki był mój projekt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post, nie podoba mi się jedynie sposób z włosami, bo ja o moje bardzo dbam i nigdy im tego nie zrobię. Ale w każdym razie blog świetny, obseruję i zapraszam ponownie do mnie :3

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny post i bardzo podoba mi się Twój blog :-))
    dołączam do obserwujących :-)

    pozdrawiam.

    http://tohavefabulousday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. polecam www.perfumeria.in

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy post :) Ja najczęściej kupuję perfumy na vip-republic.pl Często mają fajne promocje i można kupić dużo taniej markowe perfumy. Udało mi się upolować w tym miesiącu Chanel Coco, moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja żona takich używa, kupuje je na https://pl.oriflame.com/ i powiem wam, że zapach zapadający na długo w pamięć. Rzeczywiście, zgadzam się z przedmówcą/przedmówczynią, że sa one dość słodkie i niektórych może to odstraszać. Mi się to osobiście bardzo podoba.

    OdpowiedzUsuń